10/5/2017 enhordes pnoes slide "Έγχορδες Πνοές" με έργα για κλαρινέτο, πιάνο, φωνή
enhordes pnoes

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης παρουσιάζει τη συναυλία Έγχορδες Πνοές, με έργα για κλαρινέτο, φωνή και πιάνο, την Τετάρτη 10 Μαΐου και ώρα 21.00 στην Αίθουσα Εκδηλώσεών του, Μελίνα Μερκούρη, Φράγκων 15, με τους καταξιωμένους μουσικούς και καθηγητές του Κ.Ω.Θ. Νάντια Φιόρου – φωνή, Γιώργο Καζίκο – κλαρινέτο και Θανάση Παπαϊσίου – πιάνο.


Η όπερα, το λυρικό θέατρο ή μελόδραμα κατά το ελληνικότερον, είναι το μουσικό είδος στο οποίο, κατά κύριο λόγο, κυριαρχεί η φωνή.

Κι αυτό γιατί η φωνή είναι αυτή που εκφέρει τον λόγο, το κείμενο δηλαδή του έργου, που αποτελεί το βασικό στοιχείο, δημιουργό και κίνητρο της σκηνικής δράσης.

Άρρηκτα δεμένη με το κείμενο είναι σαφώς η μελωδία, η ίδια η μουσική, σε σημείο που ο ίδιος ο συνθέτης Antonio Salieri, στην όπερά του "Prima la musica poi le parole" να προσπαθεί να πείσει ότι η μουσική είναι πάνω από το κείμενο. Άλλωστε ένα σκέτο κείμενο θα ήταν απλά θέατρο. Η μουσική είναι αυτή που κάνει το κείμενο όπερα.

Τι θα γινόταν λοιπόν αν αντικαθιστούσαμε την ανθρώπινη φωνή σε γνωστές όπερες του G. Verdi με τον ήχο του κλαρινέτου; Θα το ανακαλύψουμε μέσα από το εγχείρημα που για κάποιο λόγο έχουν κάνει οι συνθέτες Luigi Bassi για το Rigoletto, και Donato Lovreglio για την Traviata.

Και τι θα γινόταν αν σε ένα έργο αμιγώς για κλαρινέτο και ορχήστρα, το "Καρναβάλι της Βενετίας" του Alamiro Giampieri, αντικαθιστούσαμε την ορχήστρα με πιάνο;

Οι καθηγητές που οργανώνουν αυτή τη συναυλία, ελπίζουν η αλλαγή αυτή και η αντικατάσταση ρόλων της φωνής από το κλαρινέτο και της ορχήστρας από το πιάνο να δώσει ένα έναυσμα για δημιουργική φαντασία και κριτική προσέγγιση των έργων κάτω από διαφορετικό πρίσμα.

Είσοδος ελεύθερη

 

  
copyright ©2015 - Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης - All Rights Reserved